0
0
0
Каталог товарів

Як підключити трифазний двигун в однофазну мережу

Кожного з нас може спіткати проблема підключення трифазного двигуна в однофазну мережу живлення. Це можливо, як саме, спробуємо розібратися в цій статті.

Трифазні асинхронні електромотори,  мають у своєму складі статор і ротор. У статорі є пази, де укладені обмотки, кінці яких, знаходяться в розподільчій коробці. Тут можлива тільки пара способів підключення:

Зірка (кінці обмоток сходяться в загальній точці, а до початків підводиться напруга). Трикутником (кінець однієї обмотки з'єднується з початком наступної)





У розподільчих коробках, зазвичай кінці перебувають в зміщеному стані. Якщо такий двигун включити в нормальну мережу з трьома фазами, по його обмоткам, в різні часові моменти буде текти різний струм, що викличе обертання ротора завдяки створюваному там електромагнітному полю. Якщо ж подібного типу двигун підключити до мережі з єдиною фазою, то необхідна електрорушійна сила не створиться і двигун не буд е працювати коректно.

Є кілька способів змусити запрацювати подібний двигун у звичайній мережі. Найбільш широко поширений з них - виконати підключення третього контакту з використанням робочого конденсатора, організувавши, тим самим, пристрій зміщення фаз. Ємність робочого конденсатора підбирається виходячи з потужності двигуна, так, наприклад, для двигуна потужністю в 100 Ватт, нам потрібен конденсатор з ємністю 8мкФ.  

Как подключить трехфазный двигатель в однофазную сетьМотор, при подібному підключенні, працюватиме з майже тією ж швидкістю, тільки, от, його характеристики потужності, при цьому, досить сильно падають. Більш конкретні значення втрат потужності будуть залежати від того, в яких умовах буде працювати двигун і яка ємність конденсатора, що працює з ним. Приблизно можна сказати, що двигун, розрахований на трифазне живлення, при включенні в однофазну мережу втратить від 30 до 50 відсотків потужності.

Від однофазного живлення здатний працювати не кожен трифазний двигун, хоча більша їх частина досить добре виконує цю роботу (якщо знехтувати втратами потужності). Для роботи в однофазній мережі, зазвичай, застосовуються двигуни асинхронного типу (мотори марок А, АО2, АОЛ, АПН та ін.). Такі двигуни розраховуються на пару номінальних напруг мережі живлення (220/127, 380/220 та ін.). Найпоширенішими вважаються двигуни, робоча напруга яких 380/220 (більше значення для «зірки», а менше - для «трикутника»). Паспорт, наявний на двигуні, крім інших показників, вказує напругу, на яку розрахований двигун, схему підключення обмоток і можливість їх зміни. Основною складністю при включенні трифазного мотора в мережу з однією фазою, напевно, буде необхідність розбиратися в провідниках, що стирчать з корпусу. Найбільш простим варіантом можна вважати агрегат, який розрахований на 380/220 з відводами, вже з'єднаними в «трикутник». Тоді достатньо просто виконати під'єднання живлення, робочої ємності пуску на клеми двигуна за вказаною схемою.

Як визначати виводи початків і кінців обмоток

Бувають варіанти, коли в коробці присутні 6 виводів, а їх приналежність не зазначена і початки та кінці, так само, не позначені. У такому випадку необхідно вирішити два завдання (перед тим, як ними займатися, треба пошукати у всесвітній павутині документацію наявного агрегату. Там буває вказана колірна приналежність кінців):

1. Визначення пар решті, які відносяться до однієї обмотки.

2. Пошук початків і кінців обмоток.

Першу задачу легко вирішити за допомогою перевірки всіх проводів за допомогою мультиметра (режим опору). При відсутності мультиметра можна скористатися найпростішою «продзвінкою», виготовленої з батарейки і лампочки. При загорянні останньої стає зрозуміло, що приєднані до «продзвонки» дроти є виводами однієї обмотки. Так визначаються три пари проводів.

Коментарі