0грн
Зробити замовленняТрифазний асинхронний двигун: сфери застосування, особливості.
Цей тип електричних машин має найбільше поширення в промисловості, де є трифазна мережа. Всі верстати, транспортери, потужні насоси працюють з їх використанням. Перетворюють електричну енергію, яка утворюється завдяки обертанню ротора з обмотками навколо нерухомого статора зі своєю обмоткою, в механічну - обертання валу ротора.
На відміну від однофазного аналога він має 3 обмотки, які зміщені одна відносно іншої на 120 градусів. Це дозволяє віддавати стартовий пусковий момент без додаткових котушок, як у випадку з однофазним.
Конструктивно існує два типи: з короткозамкненим ротором та з фазним.
У першому випадку обмотка виконана у вигляді "білячої клітки". Для фазного типу кінці замикаються на контактних кільцях.
Конструкція трифазного двигуна
Основні складові частини пристрою наведені на рисунку.
Привід складається з двох конструктивних вузлів, які в свою чергу також складаються з декількох складових.
Конструкція статора
Сам двигун розміщений в сталевому корпусі та покритий захисною фарбою від корозії. Статор являє собою сердечник набраний з тонких листів електротехнічної сталі, які ізольовані один від одного. Всередині є пази, в які укладені відповідним чином обмотки. Вони можуть бути двошаровими і одношаровими, петльовими і хвильовими, з'єднуватися в трикутник або зірку. Для зміни схеми є клемна коробка з виведеними кінцями кожної обмотки. Це необхідно тоді, коли є потреба знизити напругу з 380В до 220В або навпаки підвищити. Лінійна напруга 380 відповідає зірці, 220 - трикутнику. На торцях статора є підшипникові щити, в яких знаходяться підшипники ротора.
Пристрій ротора
Його конструктивні особливості визначають тип двигуна. Являє собою вал на якому набрано сердечник з листів сталі з пазами, аналогічно статора. У пазах знаходиться короткозамкнута (більш поширена, дешевше та проста у виготовленні) або фазна обмотка. Перша складається з окремих алюмінієвих або мідних стрижнів, які з'єднані на кінцях. Фазний варіант подібний до статора та складається з трьох металевих обмоток. Виводи обмоток монтуються до валу за допомогою кілець. Під час роботи до них притиснуті щітки і через них реостат для регулювання роботи.
Схеми підключення трифазного електродвигуна
Існують варіанти як підключення в промислову мережу 380 В, так і в однофазну 220 В трифазного двигуна.
З'єднання зіркою
Характеризується загальною точкою, в яку з'єднані кінці. Перевагою є невеликі пускові струми, але також є великі втрати потужності. Лінійна напруга в цьому випадку більше фазного в 1,73 рази.
З'єднання в трикутник
В такому випадку початок однієї обмотки пов'язане з кінцем другий. Перевагою є менші втрати потужності так як фазна та лінійна напруга однакові. Недолік - великі пускові струми.
Іноді виникає необхідність підключити привід до однофазної мережі. Варто розуміти, що двигун буде видавати тільки 50-60% своєї номінальної потужності, та й далеко не всі типи можна підключити на одну фазу. В такому випадку це можливо з використанням конденсаторів: робочого і пускового (ємність в 2,5 рази вище). Перший задає стартовою момент і гасить пускові струми. Детальна інформація про підключення в 220.
Де купити 3-фазний двигун
Віддавайте перевагу не ринку, а спеціалізованим магазинам, як res.ua. Ми маємо великий склад, де в належних умовах в постійній наявності безліч необхідних моделей двигунів. Магазин електротоварів RES дає гарантію, пропонує нижчу ціну, оскільки є дистриб'ютором багатьох компаній.
-
Хіти продажу категорії Двигуни 3 - фазні в 2025 році
-
Які є найдешевші Двигуни 3 - фазні щоб купити в Україні
-
Ціна товарів в категорії Двигуни 3 - фазні